onsdag 31 december 2008

Just nu i Seattle

Det går lite långsamt mellan inläggen nu då jag befinner mig i Seattle, eller på ön Whidbey Island utanför Seattle rättare sagt. Jag har här firat in det nya året med släkt och vänner. Så här långt har jag inte hunnit göra så mycket som har med kultur och konst att göra, men jag har hunnit med lite annat - har bl.a. varit uppe i Space Needle och blickat ut över skyskrapor samt bergskedjorna Cascades och Olymplics. Jag har även gjort ett besök på den välkända marknaden Pike Place Market där försäljarna kastar fiskar till varandra. En stor turistmagnet om man tittar till antalet beskådare! Kvar på schemat är ett besök på Experience Music Project, ett virtuellt museum som tar upp rock- och popmusikens historia, samt ett besök på konstmuseet inne i Seattle. Förhoppningsvis blir det något besök i någon antikaffär också. Jag återkommer om några dagar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar